كفش ايمني نسوز يا مقاوم به حرارت

۲ بازديد

كفش ايمني نسوز يا مقاوم به حرارت

به نقل از وبسايت ايمني ها، حتما شما هم جمله معروف «پيشگيري بهتر از درمان است» را شنيده ايد. عصر امروز، عصر تكنولوژي و توسعه صنعت است و فعاليت هاي انسان ها را در تمامي ابعاد تحت تاثير قرار داده است. هر فعاليتي خطرات خاص خود را به دنبال دارد، لذا خرد حكم ميكند كه انسان خود را در برابر خطرات و آسيب هاي ناشي از حوادث محافظت كند. از اين رو انسان توانسته است با توليد وسايل و لوازم ايمني تا حد بالايي خود از خطرات و آسيب ها مصون نگه دارد.

لذا ايجاد محيطي ايمن در كار از وظايف اصلي مديران و كارفرمايان هر بخش از سازمان مي باشد. به گونه اي كه در اكثر موقعيت ها، بدون داشتن تجهيزات ايمني به افراد اجازه كار داده نمي شود. اين مهم است كه افراد بدانند بايد از چه وسايلي جهت حفاظت از خود در محيط كار استفاده كنند، چه تجهيزاتي براي شغل آن ها با اين هدف توليد شده و اين وسايل را بايد با چه خصوصياتي تهيه كنند.

 

ايمني پا

پا به عنوان يكي از قسمت هاي مهم بدن انسان كه سبب تحرك وي مي باشد در برابر خطرات محيطي همچون سطوح سخت و سرما و گرما آسيب پذير است. از آن جايي پاها از بدن آدمي پشتيباني مي كنند و به معناي واقعي كلمه روزانه وزن هاي سنگيني را حمل مي كنند، از اين رو داشتن كفش مناسب براي محافظت از پاها در همه زمان ها به ويژه در محل كار بسيار مهم مي باشد. خريد كفش كار ارك كه با تناسب مطلوب و رعايت اصل راحتي براي محافظت از پاها طراحي شده اند به علاو? راحتي پا، سيستم عضلاني و اسكلتي بدن را از استرس و خستگي رهايي مي بخشند و از حوادث كار و آسيب بلند مدت جلوگيري مي كنند.

محافظت از پا در برابر حرارت

از جمله مشاغل خطرناكي كه مي توانند سلامت و ايمني فرد را تهديد كنند مي توان به مشاغل مرتبط با صنايع ريخته گري و متالوژي مواد، صنايع نفت و گاز پتروشيمي، جوشكاري و آهنگري، صنايع الكتريكي، ماشين سازي،مشاغل راه و ساختمان و تمام محيط هاي كاري كه امكان ريختن مواد مذاب، پريدن جرقه به روي پا و وجود ماده با دماي بسيار بالا مي باشد اشاره كرد. در اين نوع مشاغل وجود مواد مشتعل و پر حرارت از جمله خطرات اصلي و جدي مي باشد كه لزوم و تجهيزات ايمني عايق گرما بسيار ضروري است. در اين گونه مشاغل استفاده از كفش هاي ايمني نسوز جهت محافظت از پا بشدت توصيه مي شوند.

 

 

كفش‌هاي ايمني نسوز

كفش‌هاي ايمني نسوز دماي تا ??? درجه سانتي گراد را تحمل مي‌كند؛ و گرما را به داخل كفش منتقل نمي‌كند. از آنجا كه بر طبق قوانين و استانداردهاي HSE استفاده از كفش هاي ايمني ضروري است؛ به همين دليل بايد از كفش ايمني نسوز در محيط هايي مانند صنايع ريخته گري و متالوژي مواد، صنايع نفت و گاز پتروشيمي، جوشكاري و آهنگري، صنايع الكتريكي، ماشين سازي،مشاغل راه و ساختمان و تمام محيط هاي كاري كه امكان ريختن مواد مذاب، پريدن جرقه به روي پا و وجود ماده با دماي بسيار بالا مي باشد ، استفاده كرد. اين تجهيزات ايمني همچنين در برابر مواد شيميايي، حلال‌هاي نفتي و روغني از پا محافظت مي‌كنند. اين پايپوش داراي دو لايه زيره است؛ و جنس آن از چرمي خاص است كه گرما را به داخل انتقال نمي‌دهد. اين كفش مانند ساير پايپوش‌هاي ايمني جلوي آن داراي يك لايه فلز است كه از پا در برابر ضربه سنگين محافظت مي‌كند.

 

جنس كفش ايمني نسوز

كفش ايمني ضد حريق داراي دو لايه زيره است و جنس آن از چرمي خاصي بوده كه گرما را به داخل انتقال نمي دهد. كفش نسوز در مقابل حلال هاي نفتي و روغني مقاوت زيادي دارد و همچنين عايق حرارتي مي باشد

 

 

سخن آخر

با خريد كفش هاي ايمني نسوز به كارگران خود و افزايش ايمني محيط كارتان كمك كنيد. يك كفش ايمني نسوز مرغوب مي تواند ضامن سلامتي و امنيت افراد شاغل در محيط هايي مرتبط با حرارت باشد. ما فروشگاه ايمني ها با سابقه ي چندين ساله در حوزه ي فروش تجهيزات ايمني و حفاظت فردي، مفتخريم تا با ارائه محصولات با كيفيت و درخور شما عزيزان، اطمينان شما را جلب نماييد. براي مشاهده تمامي مدل كفش هاي ايمني نسوز به سايت ايمني ها مراجعه نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد